Ya Allah, jagalah dia dan hatinya, peliharalah dia dari sebarang fitnah wanita-wanita dan manusia yang jahat..dekatkanlah hatinya dgnMu..jika dia yang terbaik untukku, agamaku, kehidupanku kini dan akan datang, satukanlah hati kami.
Ya Allah jika dia adalah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz,aku ikhlas menerimanya dengan seadanya Ya Allah.
Satukanlah kami sepertimana Kau satukan Adam & Hawa
TETAPI
Jika dia bukan jodohku Kau tutupkanlah pintu hatiku untuk menerima cinta lelaki sehingga Kau memberiku cinta Luh Mahfuzku yang sebenarnya

Amin Ya ALLAH, Ya Rabbal Alamin :)

Allah xpandang nilai sedekah Allah memandang nilai keikhlasan bersedekah

Posted by BiLa JeJaRi MeNaiP , Thursday, January 3, 2013 12:02 PM

Lelaki 1: ''Assalamualaikum broo . Lama ke menunggu ?''

Lelaki 2: ''Waalaikumussalam . Takdelah lama sangat adalah setengah jam .'' (buat muka toya)

Lelaki 1: (terasa bagai diperli) ''Err ohh ok . Sorry broo , aku lambat sebab ada hal tadi .''

Lelaki 2: ''Isokeyyy broooo .. So , macam mana plan nak ke Langkawi ? Jadi tak kau follow ?''

Lelaki 1: ''Konpem brooo . Aku kan minat melancong . Ahakss ! Bayaran macam mano ?''

Lelaki 2: ''Semua ditanggung beres makan , tidur RM250 sekali dengan bas .''

Lelaki 1: ''Perghh dahh murah sangat lah tuu . Beshnyeeeee .''

Tiba-tiba! Datang seorang pakcik tua berserban dan berjubah putih ..

Pakcik: ''Assalamualaikum nak , kalau kamu berdua ikhlas sedekah untuk anak yatim .'' (Senyum)

Lelaki 2: (mengeluarkan RM5.00 dan masukkan ke dalam tabung) 'Waalaikumussalam .. pakcik .'' (senyum)

Lelaki 1: ''Errr err..''

Pakcik: ''Terima kasih nak ..'' (berlalu pergi)

***

Lelaki 1: ''Ehh broo kau percaya ke pakcik tu ? Entah2 duit tuhh dia yg makan .''

Lelaki 2: ''Astaghfirullahaladzim .. Cuba kau berhusnuzon (bersgka baik) ! Yang penting sedekah ikhlas . Dia tipu atau tak , tuh antara dia dengan Tuhan ! Kauu ada RM250 untuk g Langkawi tuh kan ? Jadi kau takde ke duit untuk BERSEDEKAH ?'' (senyum)

Lelaki 1: ''Errr ... Hmmm'' (menunduk malu)

Lelaki 2: ''Sedekah hanya 50sen , atau 10sen ke atau RM1.00 ke tuh pun dah ok daa . Dah dapat pahala kalau ikhlas . Allah tak pandang berapa banyak kita sedekah tapi pandang KEIKHLASAN kita . Tapi lagi banyak lagi bagus asalkan tidak RIAK .'' (senyum)

Lelaki 1: ''Maafkan aku ..''

Lelaki 2: ''Jangan minta maaf dengan aku , minta maaf dengan Allah .'' (senyum)

Lelaki1 mula mencari pakcik tadi tapi tidak kelihatan . Hilang sekelip mata .

Siapakah pakcik berserban dan berjubah putih itu tadi ? Jeng jeng jeng

0 Response to "Allah xpandang nilai sedekah Allah memandang nilai keikhlasan bersedekah"