Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Ya Allah, jagalah dia dan hatinya, peliharalah dia dari sebarang fitnah wanita-wanita dan manusia yang jahat..dekatkanlah hatinya dgnMu..jika dia yang terbaik untukku, agamaku, kehidupanku kini dan akan datang, satukanlah hati kami.
Ya Allah jika dia adalah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz,aku ikhlas menerimanya dengan seadanya Ya Allah.
Satukanlah kami sepertimana Kau satukan Adam & Hawa
TETAPI
Jika dia bukan jodohku Kau tutupkanlah pintu hatiku untuk menerima cinta lelaki sehingga Kau memberiku cinta Luh Mahfuzku yang sebenarnya

Amin Ya ALLAH, Ya Rabbal Alamin :)

Empat Kebaikan Tersembunyi Dalam Bertudung

Posted by BiLa JeJaRi MeNaiP , Tuesday, January 1, 2013 12:53 PM

Setiap dari apa yang diperintahkan Allah pasti ada kebaikannya. Amat rugi jika wanita mengabaikan tanggungjawab sebagai seorang islam kononnya ingin kekal cantik, namun mereka tidak mengetahui akan kebaikan dan kecantikan sebenar yang terhasil akibat dari bertudung ini.

Antara kebaikan tersebut adalah :

Terlindung dari cahaya matahari

Tudung melindungi kulit kepala anda dari terkena secara terus dengan cahaya matahari.  Ditambah pula dengan cuaca akhir zaman yang semakin terik akan membuatkan kulit kepala anda kering dan kemungkinan akan muncul flek hitam

Rambut lebih sihat

Dengan memakai tudung, rambut lebih terlindung dari debu, sinar UV dan sebagainya. Dan ini menyebabkan setiap helaian rambut akan lebih sihat. ‘Contact’ secara terus antara rambut dan cuaca luar boleh menyebabkan rambut menjadi kusam

Tahan kepada penyakit

Kebiasaan memakai hijab akan membentuk peribadi yang lebih prihatin dan pembersih. Hal ini secara tidak langsung akan membuatkan si pemakai tudung lebih berhati hati dalam soal kesihatan.

Lebih tenang dan selamat

Pemakai tudung yang sempurna dan menjaga aurat dengan bersungguh kebiasaannya sangat tentang dalam pergaulan serta kehidupan seharian. Mana tidaknya, kalau anda bertudung labuh serta berakhlak mulia, lelaki lelaki di luar sana akan takut untuk mengacau anda.
Inilah hikmah terbesar dalam kewajiban bertudung. Mereka lebih dilindungi oleh Allah jika mereka bersungguh melindungi tubuh badan mereka dari nafsu dan fitnah dunia.

0 Response to "Empat Kebaikan Tersembunyi Dalam Bertudung"