Ya Allah, jagalah dia dan hatinya, peliharalah dia dari sebarang fitnah wanita-wanita dan manusia yang jahat..dekatkanlah hatinya dgnMu..jika dia yang terbaik untukku, agamaku, kehidupanku kini dan akan datang, satukanlah hati kami.
Ya Allah jika dia adalah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz,aku ikhlas menerimanya dengan seadanya Ya Allah.
Satukanlah kami sepertimana Kau satukan Adam & Hawa
TETAPI
Jika dia bukan jodohku Kau tutupkanlah pintu hatiku untuk menerima cinta lelaki sehingga Kau memberiku cinta Luh Mahfuzku yang sebenarnya

Amin Ya ALLAH, Ya Rabbal Alamin :)

JOM SOLAT DHUHA : KELEBIHAN " DHUHA "

Posted by BiLa JeJaRi MeNaiP , Wednesday, January 2, 2013 11:12 AM

# Diampuni dosa walau seluas lautan
# Dimurahkan rezeki
# Dijanjikan ganjaran syurga

# Dari Abu Hurairah dari Nabi, Baginda bersabda :" Bahawasanya di syurga ada pintu yang dinamakan, "Dhuha" maka jika kamu datang hari kiamat kelak, serulah (malaikat) penyeru : manakah orang-orang yang telah mengerjakan solat Dhuha? Inilah pintu kamu. Silakan masuk ke dalam dengan rahmat ALLAH. " (Riwayat Tabrani)

#” Rasullullah S.A.W bersabda: setiap pagi masing-masing persendian/ruas tulang daripada kamu sedekah, dan setiap bertasbih sedekah dan setiap tahmid (ucapan Alhamdulillah) itu sedekah, dan setiap ucapan takbir itu sedekah, dan menyeru dalam kebaikan sedekah, dan melarang dari perbuatan jahat itu sedekah, dan sebagai ganti semua itu, cukuplah dengan mengerjakan solat Dhuha dua rakaat.” (HR Ahmad, Muslim dan Daud)

# Menjadikan seseorang sentiasa bersyukur dengan limpahan nikmat ALLAH

0 Response to "JOM SOLAT DHUHA : KELEBIHAN " DHUHA ""